MISJA SZKOŁY
Tylko miłość jest twórcza św. Maksymilian Maria Kolbe
Nasza szkoła
stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju ucznia. Wyposaża w odpowiednią
wiedzę, kształtuje umiejętności i twórcze postawy, rozwija zainteresowania,
motywuje do rzetelnej i systematycznej pracy. W swych działaniach szkoła kieruje
się dobrem ucznia, jego możliwościami i predyspozycjami. System wychowawczy
szkoły opiera się na ogólnie uznanych normach moralnych wywodzących się z prawa
naturalnego. Szkoła ukazuje właściwe wzorce zachowań międzyludzkich, uczy
koleżeństwa, przyjaźni i szacunku dla drugiego człowieka. Kształci postawy
patriotyczne przejawiające się w poczuciu silnej więzi emocjonalnej, społecznej
i kulturowej z własnym narodem, jego historią i tradycją. Szkoła pomaga rodzicom
w procesie wychowania. Wspiera dziecko w trudnej sytuacji rodzinnej i
materialnej. Troszczy się o jego bezpieczeństwo i zdrowie. Szkoła uwrażliwia na
piękno świata, budzi szacunek dla środowiska naturalnego. Podążając za wymogami
współczesnej cywilizacji, uczy jak mądrze i odpowiedzialnie czerpać z jej
dorobku.
Pragniemy przygotować ucznia do podejmowania trudnych decyzji, samodzielnego
myślenia oraz aktywnego udziału w życiu społecznym. Dbamy o wysoką jakość usług
edukacyjnych, profesjonalizm pracy pedagogicznej, tworzymy mechanizmy stałej
kontroli jakości prowadzonych zajęć i oceny pracy nauczycieli. Pragniemy, aby
nasi uczniowie czerpali radość z pobytu w Szkole, a rodzice satysfakcję z
rezultatów naszej współpracy.
Chcemy, aby proponowane przez nas działania zainspirowały naszych wychowanków w
dalszym ich życiu. W uczniach chcemy zaszczepić postawy współpracy,
innowacyjności i przedsiębiorczości, a także otwartości, wrażliwości na potrzeby
innych oraz tolerancji. Kierując się zasadami dobra, prawdy i piękna,
proponujemy zajęcia prowadzące do rozwoju intelektualnego i duchowego. Zależy
nam na tym, aby nasza Szkoła cieszyła się uznaniem środowiska i była oazą
dobrego i mądrego świata.
WIZJA SZKOŁY
Szkoła nie jest przystankiem, jest drogą,
która się otwiera na coraz nowsze horyzonty do zdobycia celu
Celestin Freinet
Szkoła musi być otwarta, dynamicznie rozwijająca się i ukierunkowana na
oczekiwania uczniów, rodziców, jak i nauczycieli. Wszechstronny, harmonijny
rozwój intelektualny, emocjonalny i fizyczny ucznia jest głównym celem pracy
Szkoły i wszystkie działania podejmowane w tej placówce muszą służyć jego
realizacji. Aby cel ten osiągnąć, konieczna jest zgodna i efektywna współpraca
wszystkich nauczycieli, wychowawców oraz ludzi i instytucji wspomagających
szkołę. Będziemy dążyć do stworzenia szkoły, która wspierając rodziców w
wychowaniu, przygotuje uczniów w atmosferze wzajemnego zaufania do dalszej nauki
i życia. Pomoże im rozpoznawać swoje potrzeby, dokonywać wyborów oraz nauczy
szacunku do historii, tradycji i kultury. Chcemy, aby szkoła także przygotowała
uczniów do życia w społeczeństwie obywatelskim, w którym będą potrafili
odpowiednio wartościować zjawiska społeczne, wyrażać własne poglądy i opinie,
szukać rozwiązań oraz być aktywni.
Szkoła to organizacja rodziców, nauczycieli, pracowników obsługi, którzy
współpracują ze sobą w sposób uporządkowany oraz skoordynowany, aby osiągnąć
pewien zestaw celów.
Do funkcjonowania placówki niezbędne jest:
▪ ukierunkowanie sprawy na wspólny cel,
▪ jasne, precyzyjne określenie celów do osiągnięcia,
▪ pozytywne motywowanie do realizacji podstawowych celów,
▪ umożliwianie, zachęcanie oraz mobilizowanie do wszechstronnego działania,
▪ preferowanie przez środowisko szkolne takich wartości jak:
- szacunek,
- godność,
- patriotyzm,
- prawdomówność,
- tolerancja i akceptacja;
▪ inspirowanie nauczycieli i uczniów do twórczego działania, samodzielnego
konstruowania indywidualnych planów rozwoju, kształcenie u uczniów umiejętności
podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów społecznych oraz osobistych,
integrowanie szeroko rozumianego środowiska szkoły i mobilizowanie go do
wspólnej pracy.
Priorytety:
▪ Organizować procesy edukacyjne umożliwiające uczniom powiązanie różnych
dziedzin wiedzy i jej wykorzystanie.
▪ Dążyć do kształtowania umiejętności uczenia się od siebie oraz dzielenia
posiadaną wiedzą.
▪ Pobudzać chęć poszerzania horyzontów myślowych.
▪ Zapewniać wysoki standard usług edukacyjnych.