ZSS Prymusowa Wola

REGULAMIN CYKLICZNEGO KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
"CZTERY PORY ROKU"

[ ściągnij regulamin]


1. Postanowienia ogólne

1.1. Organizatorem cyklicznego konkursu fotograficznego „Cztery Pory Roku”, zwanego dalej Konkursem jest zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Zespołu Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli.

1.2. Konkurs odbywa się cyklicznie – comiesięcznie – do odwołania.

 

Termin rozpoczęcia konkursu: 01 kwietnia 2010 roku.

1.3. Komunikaty i informacje na temat Konkursu publikowane będą na stronie http://prymusowa.szkoly.lodz.pl w zakładce Konkursy.

Wszelkie pytania dotyczące Konkursu należy kierować drogą elektroniczną na adres: konkurs4pory@gmail.com

1.4. Osobą odpowiedzialną za administrowanie Konkursem jest Mirosław Kapusta – nauczyciel matematyki i informatyki Zespołu Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli.

Zakończenie konkursu: 30 kwietnia 2011 roku.

 

2. Cel Konkursu

2.1. Celem konkursu jest rozbudzenie wśród młodzieży zainteresowań związanych z otaczającym krajobrazem, jego pięknem i różnorodnością.

2.2. Odkrywanie przez fotografię piękna, dziedzictwa kulturowego oraz atrakcyjności turystycznej wielu miejsc w Polsce (zwłaszcza w najbliższej okolicy).

2.3. Rozbudzenie twórczej aktywności fotografików amatorów, rozwijanie osobistych zainteresowań, ich wrażliwości estetycznej oraz indywidualnych zdolności twórczych.

2.4. Możliwość zaprezentowania prac przez fotografików amatorów oraz konfrontacji z innymi uczestnikami konkursu.

 

3. Warunki uczestnictwa

3.1. W Konkursie może wziąć udział każdy uczeń, który spełnia poniższe warunki:

- uczęszcza do klasy szóstej szkoły podstawowej albo pierwszej lub drugiej gimnazjum na terenie gminy Sławno,

- zajmuje się fotografią amatorsko.

3.2. Zwycięzca z poprzedniego miesiąca może brać udział w kolejnych etapach konkursu.

 

4. Zasady Konkursu

4.1. Zdjęcia należy przesyłać na adres konkurs4pory@gmail.com .

4.2. Zdjęcia nadsyłane do Konkursu mogą przedstawiać dowolne obiekty (w tym ludzi), pod warunkiem, że dotyczą one aktualnej dla Konkursu tematyki.

4.3. Każdy autor może nadesłać maksymalnie 2 zdjęcia w danym miesiącu. W takim przypadku prace będą traktowane jako całość (zestaw).

4.4. Zdjęcia, które nie spełnią powyższych wymogów, naruszają prywatność osób fotografowanych lub mają charakter reklamy nie wezmą udziału w Konkursie.

4.5. Zgłoszone zdjęcia muszą być podpisane pełnym imieniem i nazwiskiem, z podaną szkołą i klasą, do której uczęszcza autor pracy, tytułem pracy oraz nazwą i krótkim opisem sfotografowanego miejsca czy obiektu. Prace z niepełnymi danymi  nie będą brały udziału w Konkursie.

4.6. Organizator nie wymienia nadesłanych zdjęć na inne, ani też nie odsyła nadesłanych fotografii.

4.7. Na prośbę autora fotografia może być wycofana z udziału w Konkursie, pod warunkiem, że prośba taka będzie przesłana drogą elektroniczną do 25-go dnia danego miesiąca.

4.8. Wymaga się zachowania oryginału zdjęcia, niepoddanego żadnej obróbce graficznej, do czasu ogłoszenia zwycięzcy.

 

5. Przepisy dotyczące prac

5.1. Zadanie konkursowe może być realizowane na każdym etapie jako fotografia plenerowa

5.2. Zdjęcia powinny mieć rozmiar nie mniejszy niż 1024 x 768 pikseli.

5.3. Dopuszczalne formaty plików: JPG (JPEG) lub PNG.

5.4. Pojedynczy plik nie może przekraczać pojemności 2 MB.

 

6. Przebieg Konkursu i nagrody

6.1. Konkurs uważa się za ważny, jeśli do dnia 28-go danego miesiąca (w lutym 2011 - do 26.02.2011) do Konkursu przystąpiło minimum 3 uczestników, którzy spełniają warunki niniejszego regulaminu.

6.2. Jeśli pkt. 6.1 nie jest spełniony – Konkurs jest anulowany w danym miesiącu.

6.3. Jeśli spełniony będzie pkt. 6.1 – zdjęcie miesiąca (zwycięzca etapu Konkursu) oraz ewentualne prace wyróżnione zostaną ogłoszone najpóźniej ostatniego dnia  danego miesiąca na stronie WWW Konkursu.

6.4. Jury Konkursu jest minimum trzyosobowe a jego skład ogłaszany będzie zawsze w pierwszych kilku dniach danego miesiąca konkursowego.

6.5. W każdym miesiącu nadesłane prace będą oceniane, a kwartalnie, po zakończonym etapie - danej pory roku - nagradzane.

6.6. Premiowane są zdjęcia, które dotyczą gminy Sławno oraz powiatu opoczyńskiego.

6.7. Fotografia wybrana zdjęciem miesiąca może być opublikowana na stronie głównej Urzędu Gminy Sławno - http://www.ugslawno.pl

6.8. Nagrody rzeczowe fundowane są  przez organizatora, a ich wartość zależeć będzie od pozyskanych do Konkursu sponsorów.

6.9. Zwycięzca Konkursu (osoba niepełnoletnia) może odbierać nagrodę osobiście wyłącznie w obecności rodzica lub prawnego opiekuna w siedzibie Zespołu Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli od poniedziałku - piątku w godzinach od 8.00-12.00.

6.10. Zwycięzca Konkursu nie jest informowany indywidualnie. Zainteresowani Uczestnicy sprawdzają informację o wynikach na stronach Konkursu w serwisie: www.prymusowa.szkoly.lodz.pl  w terminie wskazanym w pkt. 6.3.

6.11. Zwycięzca danego etapu lub Konkursu otrzyma nagrodę na forum klasy lub macierzystej szkoły, która będzie dostarczona przez przedstawiciela organizatora Konkursu albo będzie mógł ją odebrać osobiście w przeciągu 5 dni, licząc od daty opublikowania wyników Konkursu (pkt. 6.3).

 

7. Wykorzystanie zdjęć i ochrona praw osobowych

7.1. Zdjęcia nadesłane na Konkurs są nadal własnością autora z prawami ich publikacji przez organizatora zgodnie z zasadami Konkursu.

7.2. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych prac do celów promocyjnych gminy Sławno i powiatu opoczyńskiego (publikacje elektroniczne na stronie WWW, elektroniczne prezentacje multimedialne oraz w mediach drukowanych, np. ulotki, plakaty, banery, kalendarze, itp.).

7.3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany rozdzielczości zdjęcia opublikowanego na swojej stronie WWW.

7.4. Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przetwarzane wyłącznie do celów związanych z organizowaniem Konkursu przy zachowaniu zasad określonych w ustawie o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926).

7.5. Organizator Konkursu zapewnia poufność danych osobowych Uczestników Konkursu. W przypadku opublikowania zdjęcia zostanie podane imię i nazwisko Zwycięzcy oraz tytuł zdjęcia.

 

8. Postanowienia końcowe

8.1. Przesłanie zdjęć na Konkurs jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na zasady Konkursu zawarte w niniejszym regulaminie.

8.2. Postanowienia niniejszego regulaminu mogą ulec zmianie. Ewentualna zmiana zostanie odnotowana na stronie Konkursu.

 

ORGANIZATORZY KONKURSU
„CZTERY PORY ROKU”

[ WYNIKI KONKURSU ]